söndag 6 maj 2012

Den ofrivilliga sockerråttan

Drack just en drickyoghurt.
Det var dumt. Mycket dumt!

Jag var lite hungrig, men det känns fel att börja mangla i sig mackor nu, det är trots allt inte så länge kvar till jag ska börja stöka med maten. Då kan en drickyoghurt vara lagom, tänkte jag.

Helvete så fel man tänker ibland!

Av 350 ml vätska i flaskan var 31.5g socker. Det innebär att på 1000ml vätska, alltså en liter, är närmare en deciliter socker. Fyyyyy Faaaaan!

För att sälja denna oaptitliga smörja till oss konsumenter så lockas det med att det bara är 0.5% fett i flaskan...men för fan, fett är ju BRA, det behöver vi. Vi behöver dock inte EN HEL JÄVLA DECILITER SOCKER i en ynka liter yoghurt!

Hädanefter blir det fil med en dutt färska eller frusna bär i. Behöver jag kalla det för drickyoghurt så får jag väl för fan spä ut den med mjölk då, och då tar jag nog fetmjölk!

Nu mår jag illa av sockret. Jag ville ha en liten mättnadskänsla för att stå mig till maten, inte få i mig socker per matsked...så känns det!

Akta er för citronerna...

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar