fredag 5 april 2013

Saker att irritera sig över, när man inte har bättre för sig...

Jahaja...*blåser bort dammet ur bloggvrårna* här var det minsann ekande tomt och öde! Bäst att göra nåt åt det då *drar upp ärmarna*

Jag hade tänkt presentera en liten lista på saker som irriterar mig. Inget världsomvälvande, men eftersom bloggen är min så gnäller jag på vad jag vill!

1: Jag får ett spel på folk som gnäller över vädret (läs: årstider och dess växlingar)! Kan vi göra något åt det? NEJ! Inte så länge du bor där du bor och inte är villig att flytta dig till antingen a: ekvatorn för att undkomma höst, vinter och vår, eller b: arktis/antarktis för att undkomma vår, sommar och höst. Vi bor i Sverige, med fyra årstider med därtill hörande nederbörd, halka, mörker och ljus och oavsett hur mycket just du gnäller så lär de inte flytta sig för din skull!

2: Jag får ett ALLVARLIGT spel på folk som mobbas i skymundan på arbetsplatser, "gängar upp" och stänger ute någon, viskar bakom ryggen, gnäller men inte konfronterar personen det gäller direkt. What's up with that, liksom?!! Kan ni gnälla så kan ni a: tamejfan stå upp och skämmas för att ni gör det och b: vara så pass rakryggade att ni tar det med den det gäller istället för att uppföra er som tredjeklassare! Knäcka medmänniskor är väl för fan ingen hobby som NÅGON människa bör eller ska ägna sig åt? LYFT varandra, beröm, hjälp och stötta! Skäms tamejfan på folk som inte tänker längre än näsan räcker!

3: Jag flippar över kanten av att folk inte tänker sig för innan de delar andras statusar på fejjan. Kollar ni att det ni delar stämmer? Delade ni kanske en status som var en del av en hämnd i en infekterad vårdnadstvist eller blåste ni just en misshandlad kvinnas hemliga uppehållsort? Det allra mest irriterande är nog i alla fall de här skitgrejorna om att den eller den kommer att få sin dyra sjukdomsbehandling betald om bilden på det svårt missbildade barnet/brännskadeoffret får si eller så många likes. Här undrar jag verkligen hur folk är funtade...VEM ska betala ut "likes-mynten"? Vem sitter och kollar antalet delningar, har FB någon som sitter med en click-counter och kollar av? Och förresten, kollade du verkligen av vilket datum originalbilden las upp, eller klickar du bara av slentrian för att det dök upp i ditt flöde? Use your brain, you're born with it!

Såja, liten lista blev det, men det räcker bra så.

Akta er för citronerna...

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar