söndag 18 mars 2012

Säg "HEJ!" till min kompis tristessen...

Alltså, missuppfatta mig för allt i världen rätt nu! Det är inte så att jag otrivs med att ha flyttat hem, verkligen inte! Jag stortrivs! :) Dock kan man utan att överdriva säga att vi för tillfället lever lite spartanskt...^^

I dagsläget har vi i möbelväg: ett köksbord, fyra köksstolar, en kökspall, två sittpuffar och två sängar. That's it liksom. Jo, vi har datorerna också, varsin laptop, och vi delar för närvarande på ett mobilt ice-netabonnemang. Mobilerna ska heller inte förglömmas...dessa våra ägodelar skramlar runt på en yta av 100 kvadrat, 4 rum och kök.

Jag är långt ifrån materialist, klarar mig med lite och ingenting egentligen. Men...jag längtar galet till vi har fått hämta de av våra ägodelar som är kvar i Norge, bokhyllor, personliga minnesgrejor, sängbord, tv...ja resten av det vi äger helt enkelt. Alla mina garner, stickor och mönster...guuuud vad jag längtar efter dem! Sedan ser jag fram emot att det ska finnas en soffa i vardagsrummet, den vi har i Norge ska kastas (vi fick den begagnad, redan då i halvkasst skick), och vi har tittat lite på soffa men inte kommit till skott riktigt ännu.

Tillbaka till topic då, tristessen. Den här helgen har älskade maken jobbat natt, och det är långa nattskift han har. Tre nätter jobbar han då det är helgnätter, och de börjar halv sex på aftonen och slutar kl sex följande morgon, alltså 12.5-timmarsskift. Det innebär att vårt sovrum varit upptaget dagtid, då han ju förstås sover en välförtjänt sömn. Kvar att uppehålla sig i är då köket...och jag lovar att det inte är speciellt skönt att sitta på en köksstol konstant. Träsmak är bara förnamnet. Jag kan gå ut med Selma, men mina ben blir ju trötta efter en stund, och då är jag tillbaka på stolen igen. Det skulle varit gott att ha en soffa att sitta i, eller en fåtölj :)

Jag vet ju att det kommer, att vi kommer att hämta allt, och att vi får ställa in våra tillhörigheter här i vår fina lägenhet så småningom. Men just den här helgen har varit tristess, då han jobbat och vi bara har mobila bredbandet med de begränsningar det innebär för att t ex kunna se streamad tv (i stort sett omöjligt) eller att det inte finns mer än ett ledigt rum att  vistas i...jag är rätt less på köket nu, om man säger så...

Normalt ser jag inte på tv, följer inga serier, ser knappt en film...men just för sällskapets skull så skulle tv'n varit najs att ha, i alla fall den här helgen.

Till nästa natthelg, om fem veckor, då hoppas jag innerligt att allt är på plats hos oss, att vi har flera rum där det står sitt- och hängvänliga möbler, att tv'n står och babblar och att jag har fler rum än köket att hänga i! :)

Akta er för citronerna...

over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar