tisdag 27 mars 2012

Servicenivå? Obefintlig!

Det här inlägget kommer att bli en enda lång spya mot com hem och deras obefintliga servicenivå. Här snackar vi bottennapp!

Måndagen den 19 mars betalade vi PÅ BANK, för att det skulle synas snabbt hos com hem, in bredbandsavgift och tv-avgift för ett helt år framåt hos com hem. Till dags dato har vi varken eller i lägenheten.

Idag damp inte mindre än tre olika brev från dem ner. I breven fanns samtliga användaruppgifter, samt kort till den inspelningsbara boxen. Fine, men vart fan är boxen, och modemet?

Käre maken ringer. Han har fler än en anledning att ringa, om man säger så...

De har, trots tidigare påstötning, inte lyckats skriva in hans efternamn, utan när det kommer post från com hem står bara de två förnamnen. Att inte brevbäraren skickar tillbaka posten till avsändaren är bara att tacka för!
De har, trots upprepning när det skulle anges, lyckats skriva in fel telefonnummer till käre makens mobil.

Sedan efterlyses givetvis både modem och box vid dagens samtal också, varvid det framkommer att ingendera gått i posten ännu "men det ska skickas idag". Fan tro't, sa bofinken!

När samtalet är över märker dyre maken att det i papperen står att bredbandsavtalet löper sedan den 23 mars, alltså sedan i fredags. Vi har alltså tydligen bredband in i väggen, men ingen som helst möjlighet att nyttja det, eftersom vi inte har modem...

Jag får ett smärre kruppanfall och beslutar mig för att skriva ett mail till dem. Klaga lite,  jag känner att med all den väntan vi haft så har jag faktiskt rätt till det, och till att begära en kompensation för den tid som vi betalt men inte fått nyttja.

Sagt och gjort, jag sätter mig och författar följande:

 Hur tänkte ni här?
Ewa Wisén Larsson

13:39
 
till kundservice
Hej,

Mitt namn är Ewa Wisén Larsson. Min man, Urban Larsson har tecknat och FÖRBETALT för ett års internet- och tv-abonnemang. Detta gjordes förra måndagen, den 19 mars 2012. Idag, den 27 mars 2012 fick vi alla användaruppgifterna i brevlådan. Jättebra, men för oss är de totalt odugliga då resten av beställningen saknas för att vi ska kunna nyttja det vi betalt för. Nu har ComHem under 9 dagars tid kunna tillgodogöra sig ränta, samt fått betalning för en tjänst vi ännu inte kan utnyttja. Genom telefonledes kontakt med support idag så fick vi först och främst ändra till rätt namn på min man, honom hade ni tappat efternamnet till, därefter fick vi ändra till rätt telefonnummer, eftersom även det var fel infört i kunduppgifterna. Efter ytterligare en stunds samtal framkom att det vi saknar skulle gå iväg idag.

Min fråga är nu denna: hur kompenserar ni för detta? Att det blir leveranstider, det är vi båda medvetna om, men får man som företag den summan pengar i förskott så förväntar vi oss en tjänst i utbyte, och att det skall ha gått bra mycket snabbare än det gjort i vårt fall. Jag är beroende av en vettig internetuppkoppling hemma, då jag hemifrån sköter en spelsupport för ett av världens största MMORPG-spel. Detta arbete blir väldigt lidande av att jag inte har en fast uppkoppling.

Vårt kundnummer är x

Mvh,

Ewa Wisén Larsson

fem (!) minuter senare får jag detta svar:

Från kundservice på Com Hem
Inkorgen
 ×
noreply@comhem.com

13:44
 
till mig

Hej!



Tack för att du hört av dig till Com Hem. För att din fråga ska bli besvarad behöver du använda dig av vårt frågeformulär, om du klickar här dirigeras du direkt dit. 

Du kan naturligtvis också kontakta oss på telefonnummer 0771-55 00 00.



Com Hem AB
Kundservice

Den sida som com hem hänvisar mig till är denna:
kontaktformulär
Finns där svar på mina frågor? Nej! får jag svar på mitt mail? Nej! Får jag över huvud taget någon respons alls på att jag klistrar in mitt mail under rubriken "Övriga frågor" NEJ! De helt enkelt skiter i det.

Det går väl någon väg för oss, som kan tala för oss själva, protestera, ringa, svära, blogga och röra upp himmel och jord när vi blir felbehandlade, inte får tjänster vi betalar för osv. MEN: om nu VI som är fullt friska tycker att det är ett förjävligt förfarande från com hems sida att inte ens besvära sig med att skicka vårt mail vidare till rätt läsare när det hamnat i supportens inkorg, att de skiter i att kontakta oss tillbaka mailledes då vi kontaktar DEM med mail, hur tycker då en människa som inte har orken, inte har språket? VEM står upp för dem och kräver att det åtminstone ska gå att få svar på ett jävla mail när man skickat det, ett PERSONLIGT svar, skrivet av en människa som tar ansvar över begångna fel?

En support finns av en anledning och har ett syfte, att vara ett företags ansikte utåt och ta det första mötet med en kund. Fungerar inte det mötet så är företaget rätt rökt i konsumentledet.

Vem tar ett klagomål när det inte finns en mall som klagomålet passar in i, eller ens en människa som bryr sig om att svara med annat än ett autosvar om du mailar?

Vet hut, och skämmes tamejfan!

Akta er för citronerna...

over and out!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar