fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan..

...och jag är uppe och väcker tuppfan!

I går kväll var jag så trött att tårarna rann när jag gäspade. Gick och la mig halv nio och sängen var så skön så skön, somnade som en  klubbad säl på nolltid!
Skoj att man fick sova då...eller inte! -.-
Strax efter midnatt tyckte Selma att jag sovit färdigt, hon hade ju inte sett mig på hela TRE timmar, så då ska matte pussas i ansiktet, trampas på och nafsas i örat. Tack för den.
Kontentan av det är att jag tillbringat natten lyssnandes på bok i stället för att sova. Nu börjar ögonlocken bli tunga, så det får bli några timmars sömn nu på förmiddagen och sedan drar matrejset igång i eftermiddag. Vi är ju bara två i jul, så det blir inte mycket mat att laga, bara de gottaste är utplockat! :) Det går fort att fixa den mat som ska göras, så jag känner ingen stress.

Här regnar det förresten, och det regnar REJÄLT! Dessutom så har vi +10, så den lilla lilla snön som fanns, den är bara ett minne på näthinnan numera.

Vad jag lyssnar på för bok? Jo, Under the Dome av Stephen King, och den är illa spännande!

Sova nu några timmar kanske? Japps, så blir det!

Akta er för citronerna...

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Jamen visst är det underbart med djur som inte fattar innebörden av dag eller natt !!!
    Hoppas du får några timmar nu på morron i kudden istället
    kram Monika

    SvaraRadera
  2. Härligt att få lägga sig tidigt och få många timmars sömn :)
    Här regnar det oxå, den lilla snön vi har smälter nog sakta men säker bort!
    Kramen♥ ha en fin julhelg

    SvaraRadera